Suhtlusportaalis Facebook käivitati kampaania, mille eesmärgiks on inimesi ärgitada porgandeid ostma.
15. mai 2008: ülemaailmne porgandiostmise päev
Esialgu naljana alanud üleskutse on kogu aeg tuure juurde saanud ja nüüd on 15. mai 2008 kuulutatud ülemaailmseks porgandiostmise päevaks, vahendab foxnews.com.
Seni on üleskutsega «On May 15, 2008, everybody needs to go out and panic buy carrots» (15. mail 2008 peavad kõik minema porgandeid kokku ostma) liitunud rohkem kui 91 000 Facebooki kasutajat.
Liitunute sõnul kavatsevad nad niipalju porgandeid kokku osta, kui jõuavad.
Samas on see üleskutse ka kriitika osaliseks saanud. Kriitikute arvates on tegemist vastutustundetu ettevõtmisega, mille tagajärjel võivad paljud jääda oma igapäevasest tervislikust toiduosast ilma.
Facebooki kampaania vastased kutsusid inimesi üles sellega mitte liituma.
Porgandikampaania üks algatajaid, üliõpilane Freya Valentine sõnas, et 15. mail ei teki kindlasti ülemaailmset porgandipuudust.
«Porgandeid armastavad inimesed ei peaks muretsema. Tegelikult teeme sellele köögiviljale samas ka reklaami,» leidis Valentine.
Facebookis on olnud arutlusel ka see, mida suure hulga kokkuostetud porganditega hiljem peale hakata.
Välja on pakutud, et porgandite massiostmisele järgnev päev, 16. mai 2008 tuleks kuulutada «Porgandite heategevuspäevaks» ja need porgandid võiks annetada niinimetatud supiköökidele, mis kodututele tasuta süüa jagavad.