NASA planeediotsija avastas 41 uut eksoplaneeti

NASA planeediotsija avastas 41 uut eksoplaneeti
NASA planeediotsija avastas 41 uut eksoplaneeti Foto: SCANPIX

USA kosmoseagentuuri NASA planeediotsija Kepler on oma ülesannete kõrgusel.

Kepleri uusimad avastused on 41 ekspolaneeti, edastab space.com.

NASA saatis Kepleri välja 2009. aasta märtsis. Alates sellest on planeediotsija leidnud umbes 2300 meie Päikesesüsteemi välist planeeti või planeedikandidaati.

Teadlased on avastatud planeetidest saanud kindlad andmed 115 kohta.

Uusimat 41 eksoplaneeti kirjeldati kahes uuringus.

«Tavaliselt teatakse ühest või kahest eksoplaneedist korraga. On üsna ebatavaline avaldada ühes uuringus andmed 27 ja teises uuringus 14 eksoplaneedi kohta. Kahes uuringus käsitleti 41 eksoplaneeti,» sõnas astrofüüsik Jason Steffen.

Koos Kepleri kõige värskemate leidudega kerkis avastatud eksoplaneetide arv 800-ni.

Planeediotsija uurib tuhandete tähtede heleduses aset leidvaid muutusi.  Ematähe eest mööduv planeet takistab valgust ning Maale jõuab sealt valgust vähem. Just sellisel viisil saab eksoplaneedi kindlaks teha.

Kui tegemist on mitmest planeedist koosneva süsteemiga, uurib Kepler, kas tiirlemisperioodis on regulaarseid muutusi. Suuremate planeetide mass on tavaliselt nii suur, et see mõjutab oma gravitatsiooniga ta lähedal olevate teiste kosmiliste kehade liikumiskiirust.