Ausi eetiline mood sai positiivset vastukaja

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reet Aus
Reet Aus Foto: Naisteleht

Reet Aus (34) on esimene Eesti disainer, kes pääses oma väljapanekuga maailma ühele mainekamale moeüritusele – Londoni moenädalale.


Teie kollektsioon koosneb orgaanilisest kangast ja taaskasutatavatest materjalidest tehtud rõivastest. Kuidas seda eksponeerisite ning kuidas see vastu võeti?


Mul oli üks etendus, aga muidu oli see osa Esthetica-nimelisest väljapanekust. Kollektsioon võeti aga väga positiivselt vastu ja tagasisidet sain palju. Tänavuse Londoni moenädala põhifookus oligi keskkonnasäästlikul moel.



Mis kogemuse sealt saite?


Seal toimus kogu aeg kohutavalt palju asju ja meediahuvi oli hästi suur, aga minu jaoks oligi kõige tähtsam ja huvitavam saada tagasisidet enda tehtud tööle. Samuti oli huvitav vestelda teiste disaineritega ja vaadata, milliseid tehnikaid nemad kasutavad.



Ma ei oskagi ette kujutada, milline koht võiks tagasiside saamiseks parem olla. Praegu käivad läbirääkimised sealsete ostjatega.



Milliseid modelle Londonis kasutasite?


Sel ajal olid Londonis lavakunstikooli esimese kursuse tudengid ja sain neid modellidena kasutada.



Kuidas Eesti disainer üldse Londoni moenädalale pääseb?


Selleks, et Esthetica väljapanekul osaleda, peab sinu kaubamärgil olema täidetud tohutu hulk ettekirjutusi. Konkursil osalemiseks tuleb saata oma tööde fotod, millest tehakse esimene valik. Teises voorus peab saatma juba tooted ja nende põhjal otsustab žürii, kas pääsed või ei.



Millised on teie edasised plaanid?


Eks need on kindlasti natuke ka Londoniga seotud. Tahan selle kollektsiooniga edasi töötada ja vaadata, kuidas läheb. See on olnud ja on jätkuvalt väga huvitav protsess. Teha n-ö eetilist moodi on lihtsalt hoopis teistsugune ärimudel.



Kuidas eetilist moodi siis tehakse?


Esiteks erineb selle toote omahind tänu sellele, et ei kasutata odavat tööjõudu ega odavaid materjale, teistest kaubamärkidest. See, kas eetilise kaubamärgiga on võimalik turule tulla ja püsima jääda võrdselt teistel alustel loodud kaubamärkidega, on minu jaoks olnud siiani üks huvitav eksperiment.



Kas keskkonnasäästlikul moel on tulevikku?


Londoni kogemus näitab, et on. Sain just sellist tagasisidet, et olen aastaid õiges suunas töötanud ja et eetiline mood on väga selgelt tulevikumood.



Kõik vähegi jätkusuutlikumalt mõtlevad tootjad juurutavad järjest keskkonnasõbralikumaid materjale ja tehnoloogiaid. Minul on aastate jooksul juba kogutud mõningane kogemus, mis annab ka teatud eelised.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles