Piloot pidas Veenust lennukiks

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Möödunud aastal Põhja-Atlandi kohal aset leidnud lennuäpardus tekkis Air Canada piloodi vea tõttu
Möödunud aastal Põhja-Atlandi kohal aset leidnud lennuäpardus tekkis Air Canada piloodi vea tõttu Foto: SCANPIX

Möödunud aastal Põhja-Atlandi kohal öisel ajal aset leidnud lennuäpardus tekkis piloodi vea tõttu.

Lennufirma Air Canada lennuk oli teel Kanadast Torontost Šveitsi Zürichisse, kui unine piloot pidas planeet Veenust vastu tulevaks lennukiks ja tegi oma lennukiga hulljulge manöövri, liikudes nina ees järsult alla, edastab Daily Mail.

Reisijad, kellel ei olnud turvavööd kinni, kukkusid istmetelt maha ja paljud lõid end ära.

Pilootidel on õigus öisel lennul teha 40 minuti pikkune uinak. Kuid selle lennuki kaaspiloot oli maganud 75 minutit. Kui kaaspiloot üles ärkas, teatas kapten talle nende asukoha.

Samal ajal lendas nende lähedal, kuid allapool üks USA õhujõudude lennuk. Kanada lennuki pilootidele edastati selle kohta vajalik informatsioon.

Veel mitte täiesti ärkvel kaaspiloodi ajas segadusse planeet Veenuse nägemine ning ta eiras autopilooti, suunates lennuki nina alla. Kapten märkas viga ning sai 46 sekundiga lennuki uuesti kontrolli alla. Lennuk oli selle ajaga 120 meetri laskunud.

Lennuki pardal olnud 103 inimesest 14 reisijat ja kaks stjuardessi said kehavigastusi. Seitse inimest vajas pärast Zürichis maandumist haiglaravi.

Mitte ühelgi kannatada saanul ei olnud turvavööd kinni, hoolimata sellest, et põles tuli, mis nõudis kinnist turvavööd.

Air Canada pilootide organisatsioon nõudis pärast seda läbi öö kestvatele lendudele kolmandat pilooti.

«Mis juhtuks siis, kui üks pilootidest ei oleks pärast 40-minutilist und võimeline üldse enam lennukit juhtima? Põhjus, miks ei lubata kolme pilooti, on kinni rahas,» sõnas pilootide organisatsiooni juht Paul Strachan.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles