Õpilased: matemaatika riigieksami kohustuslikuks muutmine ei lahenda probleemi

Martti Kass
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX
Eesti Õpilasesinduste Liit (EÕEL) tõdeb, et kui matemaatika riigieksam muuta kohustuslikuks siis paratamatult langeb ka eksami kvaliteet.
Kuna praegune raskusaste ei ole kõigile õpilastele jõukohane peab alla laskma ka eksami taseme, leiavad õpilased. Samuti arvab suurim õpilasi koondav ühendus, et Eesti vajab kiireid kaalutletud haridusmuudatusi, mis hõlmaks kogu süsteemi terviklikult, mitte ei käsitleks aineid üksikult.

EÕEL on nõus, et peab mõtlema reaal- ja loodusainete populariseerimisele, aga matemaatika eksami kohustuslikuks muutmine pole parim viis, kuidas seda teha.

«Kui eksami raskusaste kõigile õpilastele jõukohaseks muuta, siis tekib küsimus, kas sellise eksami läbinud rahuldavad ülikoole, kes juba mõnda aega ei ole rahul gümnaasiumilõpetajate matemaatika oskusega,» teatas õpilasesinduste liit täna.

«Vaadates tänast situatsiooni, kus Eesti koolides ei jagu reaalainete õpetajaid on pea võimatu tõsta matemaatika ainetundide arvu, et kõik õpilased suudaksid eksamit sooritada,» sõnas Eesti Õpilasesinduste Liidu esimees Merilin Piipuu.

«Et Eestis oleks rohkem reaal- ja loodusteaduste inimesi, peab ette võtma samme võimaldamaks õpilastel juba varakult teha valikuid eri ainete vahel. Kohustuslik matemaatika eksam tekitadab õpilaste seas pigem vastupidist reakstsiooni,» lisas Eesti Õpilasesinduste Liidu aseesimees Robert Lang.

Eesti õpilased leiavad, et Eesti vajab kaalutletud haridusalaseid muudatusi. Eesti Õpilasesinduste Liit koostöös lastekaitse liiduga on teinud riigikogule mitmeid ettepanekuid alustamaks süsteemi tervikuna käsitlevaid haridusmuudatusi.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles