NASA Kepleri teleskoop leidis 11 uut planeedisüsteemi

NASA Kepleri teleskoop leidis 11 uut planeedisüsteemi
NASA Kepleri teleskoop leidis 11 uut planeedisüsteemi Foto: SCANPIX

USA kosmoseagentuuri NASA Kepleri teleskoop avastas 11 uut planeedisüsteemi, milles on kokku 26 planeeti.

Suurimad nüüd avastatud planeetidest on suuremad kui Jupiter, edastab Reuters.

Uue leiuga koos ulatub eksoplaneetide arv nüüd üle 700. Neist 60 on leidnud Kepleri teleskoobi uurimisprogrammis töötavad astronoomid.

Tähti, millel on rohkem kui üks planeet, on nüüd kolm korda varasemast enam teada.

Sellised planeedisüsteemid annavad täheteadlastele uut informatsiooni planeetide tekke kohta.

Nüüd leitud planeedid liiguvad üsna oma tähtede lähedal. Oma läbimõõdult on nüüd avastatud planeedid 1,5 - 5 korda suuremad kui Maa.

Leitud planeetide tiirlemisperiood jääb 6 – 143 päeva vahele.

Astronoomid ei ole veel kindlaks teinud, kas nüüd avastatud planeedid on kiviplaneedid nagu Maa, Veenus, marss ja Merkuur või siis gaasiplaneedid nagu Jupiter, Saturn, Uraan ja Neptuun.

Kepleri kosmoseteleskoobi programmi uurijatemeeskond on varem avastanud tähe, millel on kuus planeeti ning teise süsteemi, milles on viis planeeti.

Nüüd leitud süsteemidest üheksal on kaks planeeti ning ühel kolm planeeti. Avastatud planeetide arv on 26. Kõik need planeedid on oma tähele lähemal kui meie süsteemi Veenus Päikesele.

Kosmoseteleskoop Kepler uuris Luige ja Lüüra tähtkujus rohkem kui 150 000 tähte.