Costa Concordia kapteni naine: mu mees ei ole koletis

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fabiola Russo(vasakul)
Fabiola Russo(vasakul) Foto: SCANPIX

Itaalia õnnetuslaeva Costa Concordia kapteni Francesco Schettino abikaasa sõnul ei ole ta mees mingi mõrvarist koletis, kuid lisas, et mehele meeldib riskida.

Fabiola Russo kaitses oma meest lisades, et temast tehti patuoinas, kirjutab The Telegraph.

«Laeval tekkinud segaduses ei saa ainuüksi kaptenit süüdistada. Meeskond oli see, kes suure hulga reisijate evakuatsiooniga pidi toime tulema, kuid midagi läks viltu ja tekkis kaos,» lausus itaallanna.

Itaalia pressi poolt kapten Argpüksiks nimetatud Schettino on koduarestis. Ta elab Napoli lähedal Meta di Sorrentos koos naise ja 17-aastase tütrega. Nende kodumaja juurde on kapteni toetajad riputanud plakati: «Comandante non mollare» (Kapten, ära anna alla!)

«Mu mees sattus teenimatult rahvusvahelise meedia hammaste vahele. Mulle ei meenu mitte ühtegi teist mere- või lennuõnnetust, milles oleks vastutavat isikut sellisel viisil koheldud. Tegemist on inimjahiga, inimesed otsivad süüdlast, kelle peale oma viha välja valada,» jätkas Russo.

Naine siiski tunnistas, et ta mehele meeldis võtta kaptenisillal olles riske ning ta on ka varem Giglio saarest üsna lähedalt mööda sõitnud.

«Meie ühine harrastus on kanuusõit. Francesco ja mina käime tihti koos sõitmas. Saime siiski ükskord trahvi, kui sõitsime vales kohas rannale liiga lähedale,» lisas Russo.

Naise arvates ei ole ta abikaasa argpüksi nime ära teeninud.

«Mu mees on kaptenina olnud alati otsustusvõimeline ja kindel. Ta suudab olukordi analüüsida ning vastavalt nendele tegutseda. Olukord oli tal ka siis kontrolli all, kui Costa Concordiaga õnnetus juhtus,» jätkas itaallanna.

Meeskond olevat Schettinot Maestroks kutsunud.

Laevaõnnetust uuriva Toscana peaprokuröri Beniamino Deidda sõnul oli laev nii suures kreenis, et paate ei olnud võimalik korralikult alla lasta ning meeskond sattus selle tõttu segadusse. Väidetavalt ei olnud meeskond saanud õnnetusjuhtumiks piisavat ettevalmistust ning olevat andnud isegi absurdse korralduse, et reisijad oma kajutitesse tagasi läheks.

«Kogu tähelepanu on koondunud kapteni tehtud vigadele, kuid laeva pardal olnud kõiki puudujääke ei saa siiski kapteni süüks panna,» lausus prokurör.

Costa Concordialt alustati kütuse väljapumpamist. Sukeldujad otsivad siiani vrakist surnukehi. Leitud on 16 inimese laibad, üle 20 inimese on leidmata.

Costa Concordia sõitis 13. jaanuari õhtul Giglio saare juures kivisele madalikule. Paremasse pardasse tekkis auk, millest sisse voolanud vesi laeva kreeni viis.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles