84 retroreklaamklippi ühel DVD-l

Verni Leivak
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väärt aukirja uurivad Hardi Volmer, Mart Juur, Peeter Oja ja Andrus Kivirähk.
Väärt aukirja uurivad Hardi Volmer, Mart Juur, Peeter Oja ja Andrus Kivirähk. Foto: Marina Puškar

Üleeile ööklubisse Marat kogunenud seltskond oli üle ootuste kirev – 80ndatel ilma teinud ja nüüd oma töö vilju esitlenud endine Eesti Reklaamfilmi toimetaja Harry Egipt esitles oma loomingu kogumikku, mis inglise keeles kannab pretensioonikat nimetust «World Famous TV Commercials by Harry Egipt».


Ehk siis «Harry Egipti maailmakuulsad reklaamfilmid».

«Asja kõige olulisem vedaja oli siiski mu poeg Hanno Egipt,» jäi reklaamimeister tagasihoidlikuks. Ja selgitas, et filmide kogumikku saab vaadata ka lauljatar Niki veetavate intervjuukatketega. Intervjueeritavaid on 46 ja klippe 84. Mitut kostüümi Niki vahetab, jäi kokku lugemata.

DVD-plaat vaadati kogu selle pikkuses ja kommentaaride rohkuses üheskoos ära, vahepeal autasustati suurima vaeva nägijaid nõukogudeaegsete aukirjade ja postkaartidega, mekiti õlut ja limonaadi ning Regati ja Tallinna jäätist.

Õhtu täis nostalgiat, mis muud! Suure osa õhtule kutsutuist moodustasid just 20 aastat tagasi ilma teinud inimesed.

Reklaamide DVD

•    84 reklaamfilmi, mille idee autor ja režissöör on Harry Egipt.
•    Reklaamfilmide vahele on põimitud arvamusi 46 kommenteerijalt.
•    Plaat on 107 minutit pikk.
•    Reklaamfilmid on varustatud eesti- ja ingliskeelsete subtiitritega.
•    Reklaamides osalevad teiste seas Annely Peebo, Jüri Krjukov, Ingrid Nigola, Carmen Mikiver, Eha Urbsalu, Tiina Jantson, Ewe Kaselaan, Anu Saagim jpt.
•    Laulude originaaltekstid on kirjutanud Ott Arder, Priit Aimla, Jüri Leesment, originaalmuusika autorid Margus Kappel, Alo Mattiisen, Tõnu Naissoo, Peeter Vähi jt.

-----------------------------------------------------

Kommentaar

Hendrik Alla, reklaamitööline:

Mida leiab Egipti reklaami-DVD-lt? Kõigepealt autori veendumuse, et absoluutselt kõike saab reklaamida Palestra tantsutüdrukute, 80ndate seksapiili ja peapaelaga. Kosmeetika- ja tekstiilitooteid võib ju loomulikuks pidada, aga vabrikutöölise elukutse ja kuivkäimlate haisuluukide puhul see ikka igale mehele pähe ei torka.

Tegelikult saab seda plaati reklaamitööliste õppevahendina kasutada. Tänapäeva reklaamikontorites peetakse pikki higiseid koosolekuid, et kliendi ahtrat kaupa mõne Suure Ideega viljastada. Tean, olen ise neil koosolekutel kümme aastat istunud.

Vale! Mingit ideed pole vaja, võta vaid paar takti rock’n’roll’i, lisa lapseohtu blondiinikesi ja lõika 30 sekundi peale kokku. 

84 reklaamfilmikese tähendustiinusega haakuvad klippide vahele põimitud intervjuud, milles keegi ilmatüdruk reklaamidega seotud inimestele säravalt sisutuid küsimusi esitab. Juba intervjueeritavate jahmunud ilmed tõstavad teose Briti huumoriklassika tasemele.

Tänapäeval jäävad reklaamide taga seisavad inimesed pahatihti tundmatuks, kuid tänu sellele DVD-le saame taas nautida Piit Aimla, Ott Arderi, Ivo Linna, Margus Kappeli ja kümnete missihakatiste kunstipüüdlusi. Õnneks pole Egipt kaamerat nurka visanud: andis ju Sacha Baron Cohen sõnaselge lubaduse, et tasuks kanahakkliha reklaami kasutamise eest Borati tiitrites esineb ta Egipti järgmises reklaamis tasuta.

Kultuuriloolisi väärtusi kõrvale jättes saab selle DVD abil edukalt võidelda tänapäeval telesaateid katkestavate reklaamidega. Jäta plaat oma DVD-mängijasse. Kui su lemmikseriaali katkestab järjekordne reklaamipaus, vajuta PLAY-nuppu ja võid agressiivsete turundusteadete asemel klassikat nautida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles