Birgit Varjun võitleb rinnavähi vastu

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Birgit Varjun; Teksades rinnavähi vastu
Birgit Varjun; Teksades rinnavähi vastu Foto: promo

Maikuu on traditsiooniline rahvusvaheline rinnavähi ennetamise kuu. Teist aastat korraldab Eesti Vähiliit koostöös veebiajakirjaga Femme kampaania «Teksades rinnavähi vastu». Kampaaniaga kutsutakse üles mai viimasel reedel kandma teksaseid ja roosat linti.

Kampaania eesmärk on suurendada naiste teadlikkust ja rinnavähi skriiningust osavõtjate arvu ning koguda raha mammograafiabussis oleva digitaalse mammograafi ostuks. Kampaania patroon on Birgit Varjun.

Birgit oli kampaania patrooniks ka möödunud aastal, kuna lauljatari lähedaste hulgas on esinenud rinnavähki, ajendaski see Birgitit vähiliidu ettepanekuga nõustuma. Lauljatar soovis anda ka enda panuse, et teavitada Eesti naisi rinnavähi skriiningu olulisusest. Tänavu teab aga Birgit oma kogemusest, kui oluline on oma rindu kontrollida. Mõned kuud tagasi avastati ka Birgiti enda rinnast tükk, mis uuringute tulemusel osutus õnneks healoomuliseks kasvajaks, kuid sellegipoolest peab ta iga 5-6 kuu tagant kontrollis käima.

Birgit tahab eriti südamele panna kõikidele oma eakaaslastele, et rinnavähk ei hooli vanusest.

«Rinnavähk ei ole ainult vanemate naiste probleem, üha enam puudutab see ka noori naisi ja isegi mehi. Eestis on juhtumeid küll, kus ka meestel on rinnavähki avastatud,» hoiatab Birgit.

Kampaania «Teksades rinnavähi vastu» sai alguse 1996. aastal, mil teksafirma Lee Jeans töötajad jõudsid omavahel rääkides äratundmisele, et neid kõiki on mingil moel puudutanud rinnavähk. Just Lee Jeansi töötajad algatasid antud kampaania ja kutsusid firmasid üles lubama oma töötajatel igal aastal korra tööle tulla n-ö vabas riietuses. Vastutasuks annetab iga töötaja viis dollarit rinnavähi vastu võitlemiseks. Asja mõtteks oli, et kui suudetakse veenda inimesi tegema üht väikest sammu, suudetakse koos saavutada väga suuri asju.

27. mail toimub kampaania lõppüritus Viru Keskuse aatriumis algusega kell 18.00, kus toimub heategevuslik koogimüük,  teksade tuunimise töötuba ja keerutada saab loosiratast, mille iga loos võidab. Hääle laulab õhtuseks kontserdiks lahti Birgit Varjun.

Õhtu jätkub kohvikus Reval Cafe Müürivahe tänaval kl 20, pileti hind on 15 eurot ja laua saab broneerida helistades 6418100. Toimub oksjon peaauhinnale, milleks on Estonian Airi otselend vabalt valitud sihtkohta kahele. Müüakse maha staaride tuunitud teksad ja toimub Birgit Varjuni kontsert koos külalisesinejatega. Kogu tulu läheb Eesti Vähiliidule uue digitaalse mammograafi ostuks.

Kutsume aktsiooniga ühinema ka ettevõtteid ja palume, et võimaldaksite oma töötajail kanda 27. mail vabamat riietust - teksaseid. Täpsemat infot kogu kampaania kohta leiab siit ja jooksvalt Facebooki kontolt, kus kõik hoolivad inimesed saavad ennast osalejatena kirja panna ja näidata oma suhtumist.

Ära jää hiljaks, sest varakult avastatud rinnavähk on ravitav!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles