Vastupidiselt maailmaturu trendidele ostavad eestlased meeleldi muusikat CD-plaatidel

Elu24.ee muusikatoimkond
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tajo Kadajase lauldud ja loodud laulude plaatidest ning tema väljaandel ilmunud vanade lastelaulude CD-sarjast saab ehitada pisikese torni.
Tajo Kadajase lauldud ja loodud laulude plaatidest ning tema väljaandel ilmunud vanade lastelaulude CD-sarjast saab ehitada pisikese torni. Foto: Margus Ansu

Vastupidiselt maailmaturu trendidele on Eestis Apollo kauplustes viimasel viiel aastal muusikamüük kasvanud. Selleks, et nii kodumaistele kui välisartistidele tähelepanu tõmmata, toob Apollo Tallinn Music Week’i ajaks live-artistid ka kauplusesse.

Foto: Toomas Huik

“Tehnoloogia on läbi aegade mõjutanud seda, kuidas muusikat levitatakse ja kuulatakse. 1960ndatel asendasid kauamängivad 12-tollised vinüülplaadid välja senised 7-tollised vinüülid, mis mahutasid kõigest nelja ja poole minuti jagu muusikat. Seejärel saabus CD-plaatide hiilgeaeg, millele hakkasid mõned aastad hiljem mõju avaldama MP3’d, mis pakkus võimalust muusikat singlite kaupa osta. Viimastel aastatel üha tugevamalt kanda kinnitanud voogedastuse turule tulles ennustati CD-plaatidele suisa lõppu, kuid seda lõppu õnneks ei paista,” kirjeldas Apollo müügi- ja turundusjuht Eha Pank.

“Vähemasti Apollo kaupluste statistika põhjal on Eestis läinud vastupidi – viimasel viiel aastal on muusikaplaatide müük jätkuvalt kasvanud,” kinnitas ta ning avaldas lootust, et Eesti artistid järjepidevalt muusikat ka CD-plaatidel välja annavad.

Huvi kohalike artistide vastu toetab ka statistika, nimelt moodustab 60-70% müüdud plaatidest Eesti muusikute looming. “Žanri põhjal on keeruline statistikat teha, sest muusikastiilid on väga palju hakanud segunema, kuulakem näiteks Trad.Attack!’i muusikat, aga üks oluline märksõna viimase aja trendides on kahtlemata folk,” rääkis Pank.

Kõige rohkem ostavad plaate Apollo statistika järgi tallinlased, kuid tulemust mõjutab müügi- ja turundusjuhi sõnul kindlasti asjaolu, et Tallinnas on Apollol ka kõige rohkem poode. “Olenemata kaupluse asukohast on klientide seas sarnane see, et CD-plaate ostetakse eelkõige kingitusteks ning endale mälestuseks – et oleks midagi koju ka muusikariiulisse panna,” märkis Pank.

“Kuna eestlaste tarbimisharjumused näitavad, et poest soovitakse saada ka muusikaelamust, siis ühendame Tallinn Music Week’iga jõud ja toome Eesti ühe suurima muusikanädala ka kauplusesse, kus kõik huvilised saavad head live-muusikat nautida ning artistidega kohtuda,” rääkis ta. Pank täpsustas, et TMW ajal muutub Solarise Apollo lava TMW linnalavaks, võõrustades esinejaid nii Eestist kui kaugemalt.

“Tallinn Music Week on väga oluline muusikaüritus. Koos live-artistidega anname panuse, et jätkuvalt muusikamüüki hoogustada ja et muusikat nauditaks nii kontsertidel kui CD-plaatidelt või voogedastuse kaudu,” ütles Pank.

Lisaks tõstetakse TMW perioodil Apollo kauplustes spetsiaalse väljapanekuga esile festivalil üles astuvate artistide muusikat ning plaadid on eraldi välja toodud ka Apollo e-poes.

Solarise Apollo linnalava programm TMW ajal:

Neljapäev, 31. märts

15:15 Micucu

16:00 Barfak (IR)

16:45 Daniel Levi

17:30 Zebra Island

Reede, 1. aprill

16:00 Hey Elbow (SE)

16:45 Da Sweep (FR)

17:30 The Elliotts (AU)

18:15 I Wear* Experiment

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles