Seda peab proovima! Arvutimäng PainStation karistab vigade eest valuga

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvutimäng “no pain no game” karistab valuga
Arvutimäng “no pain no game” karistab valuga Foto: Goethe-Institut/ fotograaf Andrzej Banaś

22. oktoobril kell 17 avatakse Eesti Arhitektuurimuuseumis interaktiivne näitus “no pain no game”, mis on osa Goethe Instituudi sügisprogrammist MÄNGUKIHK!Näitusel ootavad mängijaid kümme installatsiooni, mille on loonud Kölni kunstnikeduo //////////fur////.

Arvutimäng, mis karistab vigade eest tõelise valuga. Väikseim sotsiaalvõrgustik maailmas. Kerad, mis liiguvad laulmise abil nagu imeväel. Meediakunstnikud Volker Morawe ja Tilman Reiff muudavad kunsti füüsiliselt kogetavaks – ja seda mugavustsoonist väljaspool. Nende loodud mängud puudutavad kõiki meeli ja pakuvad vaheldust levinud digitaalsetele mängudele. Duo klassika on interaktiivne mänguinstallatsioon PainStation, mis ühendab omavahel retro-arvutimängu ja füüsilise valu. Kuigi teised eksponaadid vallandavad vähem drastilisi aistinguid, on neile ühine see, et paljast vaatamisest ei piisa, et neid täielikult kogeda. Alles otseses kontaktis tuleb päevavalgele neisse sisse ehitatud huumor, siis kui esmapilgul tuttavana näivad liidesed täiesti teistmoodi käituvad kui oodati.

Volker Morawe (44) on pärit Bremenist ja tegutses varem kosmoseelektrooniku ja muusikaprodutsendina. Tilman Reiff (43) on Münchenist pärit informaatik, kes tegeleb peamiselt interface-disainiga. Nad tutvusid 2001. aastal Kölni Meediakunsti kõrgkoolis ning alates sellest ajast loovad ebatavalisi installatsioone, mis ei kutsu mitte ainult mängima, vaid näitavad ennekõike meedia interaktiivset mehhanismi täiesti uutmoodi. 

Nende tööd polariseerivad, provotseerivad ja vaimustavad. Nad on pälvinud tunnustatud rahvusvahelisi auhindu, sealhulgas Jaapani Media Arts Award (2003), Ars Electronica preemia (2002) ja Karlsruhe Kunsti- ja Meediatehnoloogia Keskuse rahvusvaheline Media Art Award (2003). Rahvusvaheliste näitusepaikade hulka kuuluvad MOCA Shanghais, Art Cologne Kölnis, Yerba Center for the Arts San Franciscos, Berliini arvutimängude muuseum, MoMA New Yorgis ja paljud teised.

Näitus on avatud Eesti Arhitektuurimuuseumis (Ahtri 2) 23. oktoobrist 22. novembrini. Muuseum on suletud esmaspäeviti ja teisipäeviti.

Laupäeval, 24. oktoobril ootab muuseum näituse “no pain no game“ perepäevale. Saab näitusega lähemalt tutvuda, aga ka tantsida, mängida, ise šokolaadikomme valmistada ja mänguturniiris osaleda. Eriprogramm kestab kuni kl 21 õhtul, majas töötab ka kohvik.

Alates 28.10.2015 ootab muuseum õpetajaid koos õpilastega osa saama interaktiivse näituse “no pain no game“ noorteprogrammist. Noorteprogramm on mõeldud üldhariduskoolide õpilastele ja selle eesmärk on on luua seos mängu ja kunsti vahel ning arutleda erinevate mänguliikide üle.

Näituse “no pain no game” arendas /////////fur//// välja Goethe Instituudi tellimusel ja seda võib projekti MÄNGUKIHK! raames näha 2016. aastani mitmetes Euroopa linnades. 

“No pain no game” Facebookis

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles