Järjekord liiguks kiiremini, kui esimest teenindatakse viimasena

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järjekord
Järjekord Foto: Vida Press

Lõuna-Taani ülikoolis tehtud uuring näitas, et järjekord liiguks kiiremini, kui esimest teenindatakse viimasena.

Seega hoiaks teeninduspõhimõtte peapeale keeramine ära ummiku, kuigi seda võib pidada ebaõiglaseks, edastab Yle.

Sotsiaalteadlased Lars Peter Østerdal ja Trine Tornøe Platz võrdlesid erinevaid järjekorras olemise viise ja tõdesid, et järjekord liigub kiiremini siis, kui järjekorra esimest teenindatakse viimasena ja viimast esimesena.

«Järjekorrad on ideaalne näide aja raiskamisest,» teatas Østerdal.

Teadlaste sõnul võib inimestel olla harjumus koguneda kaupluste ja teenindusasutuste uste taha juba enne nende avamist. Selle tõttu tekib esmalt teenindamise aeglus.

Järjekorras seismise põhimõtete muutmine võib aga panna inimesi loobuma järjekorra tekitamisest.

«Inimesed saabuksid sujuvalt ja vaheaegadega, siis järjekorrad peaaegu puuduksid,» nentis Østerdal.

Sotsiaalteadlase arvates on järjekorras seismine inimestel alateadvuses nii sügaval, et kui järjekorra teenindamist muudetakse, siis tundub see ebaõiglane.

Uue järjekorramudeli kasutusele võtmine nõuab esmalt selle omaksvõtmist.

Østerdali arvates toimub ümberpööratud järjekord kõige efektiivsemalt telefoni- ja internetiteenuste järjekorra puhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles