NASA teadlane andis asteroidile Malala Yousafzai nime

Malala Yousafzai
Malala Yousafzai Foto: SCANPIX

USA kosmoseagentuuri NASA teadlane andis asteroidile nime Pakistani tüdrukute hariduse eest võitleja Malala Yousafzai järgi.

Yousafzai tegevuse vastu on islami äärmusrühmitus Taliban, mille võitlejad tulistasid teda pähe, edastab BBC.

Pakistani tüdrukute ja naiste hariduse eest võitlev Yousafzai sai oma tegevuse eest ka Nobeli rahupreemia.

Nüüd aga kannab ta nime läbi kosmiliste avaruste vuhisev nelja kilomeetri laiune asteroid.

Malala Yousafzai asetroid asub Marsi ja Jupiteri vahel asteroidide vöös ning teeb Päikese ümber tiiru viie ja poole aastaga.

Nimetatud asteroidi avastas 2010. aastal NASA asteroidide ekspert Amy Mainzer ning esmalt kandis see tähistust 316210.

Rahvusvahelise astronoomiaühingu reeglite kohaselt saab asteroidi avastaja anda leiule nime ning Mainzer otsustas, et annab nime 17-aastase Malala järgi.

Mainzer kirjutas Malal fondi blogis, et see noor naine on inspiratsiooniks paljudele.

«Vajame tarku inimesi, kes tegelevad inimkonna keeruliste probleemidega ning me ei saa probleemide ees silmi kinni pigistada,» nentis asteroidide uurija.

Taliban tulistas Malala Yousafzaid pähe 2012. aasta oktoobris kui ta oli Pakistanis Swati orus koolibussis.

BBC tegi temast dokumentaalfilmi, milles ta räägib keerulisest elust Pakistanis Talibani poolt kontrollitud aladel.

Yousafzai sai pärast rasket peavigastust ravi Ühendkuningriigis, kus ta ka praegu elab ja õpib.

Asjatundjate sõnul näeb Malala nime kandev asteroid välja sama must nagu printeri tooner. Noorel pakistanlannal ei pruugi kunagi avaneda võimalust seda näha, kuid ta teab, et see kannab tema nime.