Hiina tahab ehitada Nepali raudtee, mis kulgeks läbi Džomolungma

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Džomolungma Nepali poolt vaadatuna
Džomolungma Nepali poolt vaadatuna Foto: SCANPIX

Hiinal on plaanis lausa võimatuna näiv ettevõtmine, kuna tahetakse rajada raudtee, mis kulgeks läbi Himaalajas asuva maailma kõrgeima mäe Džomolungma.

China Daily teatel ühendaks see raudtee Hiinale kuuluvat Tiibeti autonoomset piirkonda Nepaliga.  Liin peaks kulgema Tiibeti pealinnast Lhasast Nepali pealinna Kathmandusse.

Hiinas on ka varem ette võetud gigantseid ehitusprojekte. Selles Aasia riigis asub maailma kõige pikem sild, Danyang-Kushangi sild ning maailmas pikkuselt kolmas tunnel, Dahuofangi tunnel.

Euroopas on läbi Mont Blanci tunnel ning tunnel ühendab ka Briti saari ja mandri-Euroopat. Kuulsaid tunneleid ja sildu on aga ka Põhja-Ameerikas mitmeid.

Nende rajamine aga võis olla «lapsemäng» võrreldes läbi maailma kõrgeima mäe raudteetunneli rajamisega.

USA väljaanne New York Times tõi näitena Indias Himaalajas tunneli ehitamisel tekkinud ohud. Himaalaja puhul on tegemist maailma kõige noorema mäestikuga, mis veel muutub, tõuseb, langeb ja liigub.

Himaalajas, kus asub ka 8848-meetrine Džomolungma, on kaheksa mäge, mille kõrgus ulatub 7800 meetrini.

Jaapani meedia teatel on Hiina huvitatud läbi Džomolungma raudtee rajamisest, kuna hiinlased käivad aina enam Nepalis puhkamas ja turismireisidel. Raudtee rajamine Hiina ja Nepali vahele aitaks arendada suhteid ka Indiaga, mis on samuti hiinlaste seas turismikohana populaarseks saanud.

Hiina insenerid on samuti välja käinud idee, rajada Hiinast USAsse raudtee, kuid seda peetakse väga utoopiliseks. Kinnitamata andmetel läheks see maksma 200 miljardit dollarit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles