Tallinn Music Week kinnitas endale koha Euroopa olulisemate muusikasündmuste seas

Meisi Volt
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinn Music Week Hip-Hop Showcase Sinilinnus.
Tallinn Music Week Hip-Hop Showcase Sinilinnus. Foto: Erlend Štaub

Möödunud nädalal seitsmendat korda toimunud Põhja- ja Baltimaade suurimal uue muusika ja linnakultuurifestivalil Tallinn Music Week esines 206 artisti 24 050 muusikasõbrale ja üle 850 festivali delegaadile. Kõikvõimalikke muusikažanreid klassikast tantsumuusikani ja rokist džässini hõlmanud sündmuse kontsertprogramm hõlmas 36 lava üle linna. TMW konverentsi delegaatidena võttis sündmusest osa 853 muusikaettevõtjat ja muusikaorganisatsioonide esindajat, neist 544 välisriikidest ning 309 Eestist.

25.-29. märtsini kestnud festivali kontserdid toimusid üle linna kokku 36 laval – klubides, kontserdisaalides ja ootamatutes paikades asuvatel linnalavadel üle Tallinna. Edukaimaks ürituseks osutus reedel, 27. märtsil esimest korda Põhjamaades ja Baltikumis toimunud klassikalise muusika reiv Kultuurikatla Katelde saalis 1500 inimesele. Sündmus ühendas endas klassikalise muusika, Eesti heliloomingu ning DJ-kultuuri. Spetsiaalse atmosfääri loova kujunduse lõid Kultuurikatlasse auhinnatud disainer Marit Ilison, kelle töödest oli eksponeeritud ka helendav "Värav III" tema kohaspetsiifiliste installatsioonide seeriast ning sisekujundaja Ott Kangur.

Ka Tallinn Music Weeki alamfestivale „TMW maitsed“ ja „TMW jutud“ külastati tänavu iseäranis aktiivselt. 25.-28. märtsini Disaini- ja arhitektuurigaleriis tegutsenud festivali pop-up restorani kogunes iga päev täismaja jagu einestajaid ning muusikateemaliste vestlusringide kuulajaid. Populaarseks osutus ka festivaliga esmakordselt liitunud Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse kureeritud eriprogramm „TMW kunst“, mis meelitas galeriiõhtule Tallinna Teisipäev ligi 600 külastajat.

27.-28. märtsini Nordic Hotel Forumi konverentsikeskuses toimunud muusikatööstuse konverentsist võttis delegaatidena osa 853 muusikaettevõtjat ja muusikaorganisatsioonide esindajat, neist 544 välisriikidest ning 309 Eestist. Kokku oli osalejaid 34 riigist, enim väliskülalisi saabus Soomest (183), järgnesid Läti (59), Venemaa (52), Ühendkuningriik (44), Leedu ja Poola (kummastki 28) ja Saksamaa (27).

Konverentsi keskseteks teemadeks olid muuhulgas naiste roll muusikabisnises ning uue Euroopa muusikatööstuse tulevik talendivahetusprogrammide ETEP  ja CEETEP liitumise valguses. Põnevaimaks paneelideks osutusid arutelud muusika rollist filmides ja reklaamides ning žanrite ülesest muusikatarbimisest, samuti intervjuu mõjuka punkbändi The Slits kitarristi ja laulja Viv Albertine’iga.

Konverentsi avakõnes avaldas Eesti Vabariigi president Toomas Hendrik Ilves heameelt, et Tallinn Music Week ei ole seitsme toimumisaasta jooksul kaotanud oma võimet inimesi positiivses võtmes kaasata ning hoiab jätkuvalt meie iseseisvuse vaimu ja igaühe vabadust kuulata ilma riikliku sekkumiseta seda, mida hing ihaldab. Jutu ilmestamiseks soovitas Ilves kõigil YouTube’i  trükkida “Bike Show Sevastopol 2014″: “Sealt saab näha, mis juhtub, kui rokk ja hiphop on riigi teenistuses.”

Täna, teisipäeva, 31. märtsi südaööni toimub EMT ja TMW poolt ühiselt korraldatud festivali publiku lemmikartisti valimine, mille võitja kuulutatakse välja esmaspäeval, 6. aprillil. Hääletada saab TMW kodulehel ja EMT Live äpis.

Käimasoleva nädala jooksul valivad TMW muusikaspetsialistidest delegaadid ka artistipreemia Wire Prize võitja. Auhind omistatakse rahvusvahelist läbilöögivõimet veenvaimalt tõestanud Eesti artistile.

Kaheksas Tallinn Music Week toimub 2016. aasta kevadel 28. märtsist 3. aprillini.

Tallinn Music Week 2015 statistika:

206 esinejat 26 riigist

121 neist Eestist

24 050 festivalikülastajat

853 konverentsidelegaati, kellest 309 Eestist

544 välisdelegaati

180 välisajakirjanikku

142 829 unikaalset veebilehe külastust 139 riigist

Festivali disain: AKU

Veebileht: Haiku

Sisekujundus: Ott Kangur

Muusikakogumikud: Eesti Pops, Raadio 2

Kommentaare festivali delegaatidelt:

John Robb, Louder Than War:

“Tallinn Music Week on hämmastav. See festival kuulub päris kindlasti Euroopa top5 muusikasündmuse sekka nii kultuurilise mõju kui võrratute ideede tõttu, mis oskavad täiuslikult ära kasutada nii linna ajaloolist pärandit kui eestlaste tulevikkuvaatavat esteetikat. TMW kultuurilis-poliitiline mõju ulatub muusikafestivalist sügavamale, tõstes esile naiste rolli ühiskonnas ja ulatudes isegi riigi presidendini – maailma ainsa presidendini, kellel on ette näidata väärt plaadikogu ning kelle kõnesid tsiteeritakse rahvusvahelises muusikapressis. TMW on üks rahvusvahelise muusikakogukonna aasta sündmustekalendri tipphetki.

Thomas Golubic, SuperMusicVision

Tallinn Music Week on üks paremini korraldatud ja elegantsemalt kureeritud muusikafestivale, millest mul on olnud au osa võtta. Alates Tallinna linna ilust, eestlaste külalislahkusest ja sarmist suurepärase muusikalise programmini – TMW on kõiges parim. Helen Sildna ja tema tiim on Eesti parimad kultuurisaadikud.  

Georgia Tablietti, Sonar Festival:

TMW pakub täiuslikku sissevaadet Tallinna varjatud kultuuriväärtustesse ja esitleb artiste, kes võiksid Lääne-Euroopas laiemat kõlapinda saavutada. Hea toit ja muusika ning külalislahke linn – suurepärane kombinatsioon!

Anna Hildur Hildibrandsdottir, NOMEX festivali programmijuht

“Eesti muusikakogukond muutub üha tugevamaks ning rõõm on näha, et artistid nagu Maarja Nuut pälvivad väärilist tähelepanu. TMW rajab järjekindlalt teed artistidele, kes kõnnivad peavoolust eemal. Muljetavaldav oli ka soolise võrdõiguslikkuse kehtestamine konverentsi esinejate valikul - oluline samm mistahes kaasaegse muusikasündmuse raames.

Paulina Ahokas, Tampere Hall

Tallinn Music Week on kujunenud üheks põnevaimaks ja professionaalses plaanis tõhusaimaks sündmuseks Euroopa muusikakalendris nii tänu muusikastiilide mitmekesisusele kui esinejate ja delegaatide kõrgele tasemele. Olulisim on aga TMW ainulaadne pühendumus sündmuse esitlemise stiili ja sisu arendamisele.

Siim Teller, Wire turundusjuht

TMW-ile õla alla panemine oli super otsus. Väga lahe oli vaadata, kuidas fännid, delegaadid, bändid ja ajakirjanikud Wire kaudu üksteist leidsid ning grupivestlustes muusikat, fotosid ja videosid jagasid.

Valdar Liive, EAS

TMW näitab selgelt, et erinevad tegevusalad – kultuur, tehnoloogia, turism, maitseelamused, turundus, sotsiaalvõrgustik – on sulandumas ühiseks vooks. Neid vajavad ühtviisi nii traditsiooniliste äride esindajad kui startupid ja TMW pakkus kõike seda. Minu jaoks oli oluline ammutada teadmisi ja kogemusi maailma parimatelt manageridelt ning turundajatelt. TMW konverentsil jagatavad teadmised on vajalikud kõikidele eksportijatele (rehast-raketini).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles