Viru Valge disainikonkursi võitis „Tarkusega“ Lauri Särak

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viru Valge disainikonkursi võitis „Tarkusega“ Lauri Särak
Viru Valge disainikonkursi võitis „Tarkusega“ Lauri Särak Foto: Viru Valge

Viru Valge disainikonkursi võitis disainer Lauri Särak öökulli kujutava konkursitööga „Tarkus“, mis pälvis 414 kujundustöö hulgast nii ekspertide kui ka publiku ülekaaluka toetuse. Säraku disainitud öökulliga disainpudelis Viru Valget hakkab Liviko tootma juba tänavu kevadel.

„Lauri Säraku loodud disaini iseloomustab terviklikkus – siin on olemas nii idee kui ka tehniliselt kõrgetasemeline teostus. Disaini muudab mõjuvaks selle julge ja tugev värvilahendus. Žüriile sümpatiseeris ka disaini lugu – kunstnik valis oma Viru Valge disaini motiiviks just tarkust sümboliseerva öökulli, viidates, et viin on tarkade inimeste jook,“ ütles AS Liviko turundusdirektor Liivi Tadolder.

„Mul on saavutatud esikoha üle tõesti hea meel, kuid tunnistan, et võitu ma ei julgenud oodata – see on pigem õnnemäng, sest žürii eelistusi on keeruline ennustada. Disainivõistlustel olen varemgi osalenud, eelkõige just enda oskuste arendamiseks, sest võistlustel ei anta raame ette, vaid on vabad käed oma loomingu piiranguteta arendamiseks,“ ütles Viru Valge disainikonkursi võitja Lauri Särak.

Lauri Särakut premeeritakse esikoha ja publiku eripreemia saavutamise eest kokku 1300 euroga.

Foto: Liviko

Kahele võistlusel osalejale pakuvad reklaamibüroo Age McCann ja pakendidisaini agentuur Koor eripreemiana erialase praktika võimalust.

AS Liviko korraldas Eesti tootedisaini konkursi, eesmärgiga leida kodumaisest viljast valmistatud kvaliteetviinale Viru Valge kogu pudelit ümbritsev kujundus ning vääristada Eesti disainerite tänapäevast loomingut. Viru Valge disainikonkursile esitati 414 kujundustööd.

Viru Valge limiteeritud eridisainiga pudeli kõrval jäävad turule kõik klassikalise Viru Valge disaini ja unikaalse kujuga klaaspudelid, mis on valmistatud eksklusiivselt Viru Valge jaoks.

2014. aastal võitis Viru Valge mainekal Londoni alkohoolsete jookide konkursil „International Wine and Spirits Competition“ (IWSC) kuldmedali. Žürii kirjeldas Eesti teraviljast valmistatud Viru Valget kui puhta, värske ning selge maitsega viina, mille esmasele kergele ja peenele aroomile järgnevad tugevamad lõhnanoodid. Kuldmedal on tunnistuseks Viru Valge maailmatasemel kvaliteedist.

2010. aastal tunnistati eksklusiivselt Viru Valge jaoks disainitud pudel Kuldmuna konkursil parimaks pakendiks. Viru Valge pudelit tunnustati ka ADCE (Art Directors Club Estonia) disainikonkursil, kus see pälvis 2009. aastal kolmanda koha.

Foto: Liviko

Viru Valge on läbi aegade olnud Eesti rahvuslikku sümboolikat ja identiteeti kandev kvaliteetviin, mille tootmise traditsioonid ulatuvad tagasi 1962. aastasse. Viru Valge on Eesti enimmüüdud kvaliteetviin ja ühtlasi Eestist enim eksporditud viin. Legendi järgi sai Viru Valge eluõiguse tänu Soome Vabariigi presidendile Urho Kaleva Kekkonenile, kes selle maitsest vaimustus. Nimi Viru Valge tuli käibele ligi sajandi eest, kui sellega hakati Soome kuiva seaduse ajal eestimaise päritoluga viina tähistama.

AS Liviko on 117-aastaste traditsioonidega 1898. aastal asutatud kvaliteetalkoholi tootja. AS Liviko on nii Eestis, Lätis kui ka Leedus välja arendanud alkoholi distributsiooni- ja hulgimüügivõrgu, mille kaudu turustatakse omatoodangu kõrval maaletoodavaid brände ka teistelt maailma kvaliteetalkoholi tootjatelt. AS Liviko kuulub Balti riikide kolme suurema alkoholifirma hulka, pöörates tootmise kõrval sama suurt tähelepanu ka alkohoolsete jookide impordile. AS Liviko grupp annab tööd 347 inimesele.

Kuidas sulle võidutöö meeldib?

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles