Kes on kõige ärritavamad inimtüübid toidupoes?

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Toidupoest ostlemine peaks olema lihtne tegevus, võtad käru ja laod selle vajalikku kaupa täis ning maksad.

Mõnikord võib toidu ostmine aga kujuneda parajaks kadalipuks ja närvesöövaks tegevuseks, edastab

Mtv.fi tõi ära toidupoes närvi ajavad inimtüübid.

Tüüp, kes demonstreerib tooteid ja meelitab neid ostma – kliendid, kes ei soovi neid püüavad ta eest põgeneda, kuid sageli see ei õnnestu. Ta peatab nad ning meelitab erinevaid tooteid maitsma ja ostma.

Tüüp, kes läheb kiirkassasse hoolimata, et ta korvis on 20 toodet – sellised kliendid saab liigitada matemaatikat ja numbreid mitte tundvate alla, kuna nad ei mõista, et neil on üle viie toote, mis on kiirkassa puhul lubatud piir. Ülejäänud kliendid suhtuvad sellisesse tüüpi tavaliselt halvakspanuga. Samad tüübid võtavad riiete poes tavaliselt proovimiseks lubatust rohkem rõivaid.

Tüüp, kes ei liigu kassajärjekorras edasi – pikas kassajärjekorras võivad kliente ärritada ka ostjad, kes ei liigu järjekorras edasi, vaid jäävad ühele kohale. See tüüp ei saa aru, et järjekorras tuleb edasi liikuda. Tema ja eelmise ostja vahele tekib suur vahe. Selle tagajärjel venib järjekord tavaliselt väga pikaks.

Tüüp, kes katsub ja nuusutab puu- ja juurvilju – kes ei sooviks osta värskeid, kena välimuse ja hea maitsega puu- ja juurvilju? Kuid on ka neid ostjaid, kes lähevad puu- ja juurviljade ostmisel üle piiri, katsudes, pigistades ja nuusutades neid liiga palju.

Tüüp, kes kahmab tasuta näidiskaupa – tasuta näidiskauba pakkumiste puhul võetakse tavaliselt üks eksemplar testimiseks, kuid on ka neid, kes võtavad külma kõhuga mitu. Nende põhjenduseks on, et keegi lähedane peab ka saama.

Tüüp, kes jätab ostukorvi kassajärjekorda – kõik teavad ostjat, kellele kassajärjekorras olles meenub, et midagi jäi ostmata. Nad jätavad korvi järjekorda hoidma ning suunduvad vajaliku kauba järele. Korvi taga olev ostja peab siis aru pidama, kas oleks viisakas korv edasi lükata või mitte.

Tüüp, kes poes liiga valjult mobiiltelefoniga räägib – poes võivad segada isikud, kes ostmise ajal räägivad mobiiltelefoniga ning paljastavad eraelulisi fakte. Teistele ostjatele ei paku kindlasti huvi, kes kellega suhtes on või milliseid haigusi keegi põeb.

Tüüp, kes jagab nõuandeid – ärritavaks peetakse ka neid kliente, kes jagavad teistele nõuandeid ja soovitusi. Näiteks näeb see tüüp kedagi avokaadosid valimas ning niiöelda lendab kohe juurde ja hakkab soovitusi jagama. Sageli valivad selliseid nõuandeid saanud hoopis teise toote kui soovitaja on soovitanud. See on lihtsalt segamise eest kättemaks.

Tüüp, kes ei arvesta teistega – kassajärjekorras leidub sageli neid, kes ei pane kassalindile oste eraldavaid pulki. Selle tõttu peab järgmine isik ootama, et kassalint edasi liiguks ja vahemaa tekiks. Vahel ei mõju isegi palve panna ostude vahele eralduspulk.

Tüüp, kes haarab liiga palju odava hinnaga tooteid – tavaliselt on need isikud, kes tulevad poodi vaid ühe toote järele, kuid kui märkavad, et on allahindlused ning haaravad sülega odavaid tooteid. Kui süli on täis ja enam neid ei mahu, siis avastavad, et neil ei ole ostukäru.  

Tüüp, kes ostabki vaid odavtooteid – neil on korvis tavaliselt vaid allahinnatud tooted. Ta ostab neid ka siis kui tal neid tegelikult vaja ei ole. Peaasi, et saaks odavamalt.

Lapstüüp, kes karjub üle poe, et tahab kommi - «Emme tahan kommi ja kohe!» karjuvad tavaliselt sellised lapsed üle poe ning kui ema kommi ei osta, siis ta jätkab jonnimist. Ülejäänud ostjad võivad kaaluda, kas lapse jonni lõpetamiseks oleks mõistlik ise talle midagi magusat osta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles