Jaapanis käivitati WC-paberi tagavara kampaania

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaapanis käivitati WC-paberi tagavara kampaania
Jaapanis käivitati WC-paberi tagavara kampaania Foto: SCANPIX

Jaapani bürkoraadid ei soovi, et kui riiki tabaks looduskatastroofi tõttu WC-paberi põud hakkaksid kodanikud neid süüdistama.

Jaapanis käivitati selle tõttu kampaania «Kogume WC-paberit tagavaraks», edastab stuff.co.nz.

Võimuesindajad pöördusid paberitootjate poole, et need kasvataks WC-paberi tootmist. Lisapaber pannakse riiklikesse ladudesse tagavaraks.

Sellisel WC-paberil on märgistus, et kasutamiseks ainult kriisiolukorras.

Jaapanis tekkis viimasti WC-paberi puudus pärast 2011. aasta maavärinat ja tsunamit. Varasemal ajal oli WC-paberi puudus 1970. aastatel naftakriisi ajal.

«Igas majapidamine peaks hea seisma selle eest, et oleks WC-paberit tagavaraks. Kui inimesed satuvad katastroofi tõttu raskustesse, siis jagatakse WC-paberit riiklikest varudest,» selgitas Jaapani paberitööstuse esindaja Masakazu Kawasaki.

Jaapani paberifirmad Oji Holdings, Nippon Paper Industries ja Daio Paper Corp. teatasid, et elanikel tasuks osta varasemast rohkem tagavaraks WC-paberit, kuna see aitab kaasa WC-paberi tootmise suurendamisele.

Jaapanis tekkis 2011. aastal WC-paberi kriis, kuna maavärin tabas Shizuoka perefektuuri, kus toodetakse 40 protsenti jaapani WC-paberist.

Tekkis WC-paberi paanika, mille tõttu poodide massilises ründamises said paljud vigastada.

WC-paberi paanika oli isegi pealinnas Tokyos, mis asub maavärinapaigast 370 kilomeetri kaugusel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles