Jaapani bürkoraadid ei soovi, et kui riiki tabaks looduskatastroofi tõttu WC-paberi põud hakkaksid kodanikud neid süüdistama.
Jaapanis käivitati WC-paberi tagavara kampaania
Jaapanis käivitati selle tõttu kampaania «Kogume WC-paberit tagavaraks», edastab stuff.co.nz.
Võimuesindajad pöördusid paberitootjate poole, et need kasvataks WC-paberi tootmist. Lisapaber pannakse riiklikesse ladudesse tagavaraks.
Sellisel WC-paberil on märgistus, et kasutamiseks ainult kriisiolukorras.
Jaapanis tekkis viimasti WC-paberi puudus pärast 2011. aasta maavärinat ja tsunamit. Varasemal ajal oli WC-paberi puudus 1970. aastatel naftakriisi ajal.
«Igas majapidamine peaks hea seisma selle eest, et oleks WC-paberit tagavaraks. Kui inimesed satuvad katastroofi tõttu raskustesse, siis jagatakse WC-paberit riiklikest varudest,» selgitas Jaapani paberitööstuse esindaja Masakazu Kawasaki.
Jaapani paberifirmad Oji Holdings, Nippon Paper Industries ja Daio Paper Corp. teatasid, et elanikel tasuks osta varasemast rohkem tagavaraks WC-paberit, kuna see aitab kaasa WC-paberi tootmise suurendamisele.
Jaapanis tekkis 2011. aastal WC-paberi kriis, kuna maavärin tabas Shizuoka perefektuuri, kus toodetakse 40 protsenti jaapani WC-paberist.
Tekkis WC-paberi paanika, mille tõttu poodide massilises ründamises said paljud vigastada.
WC-paberi paanika oli isegi pealinnas Tokyos, mis asub maavärinapaigast 370 kilomeetri kaugusel.