Wired: Malysia Airlinesi lennukis tekkinud tulekahju viis lennuki kursilt kõrvale

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Wired: Malysia Airlines lennukis tekkinud tulekahju viis lennuki kursilt kõrvale. Pildil laste joonistus kadunuks jäänud lennukist
Wired: Malysia Airlines lennukis tekkinud tulekahju viis lennuki kursilt kõrvale. Pildil laste joonistus kadunuks jäänud lennukist Foto: SCANPIX

Alates 8. märtsist kadunud olnud Malaysia Airlines Boeing 777-200 lennuki kohta ei ole seni eriti midagi teada.

Hiina teatas, et pardal olnud Hiina kodanike taustauuring näitas nende mitteseotust terrorismiga.

Lennuki pardal olnud 239 inimesest 153 olid hiinlased.

Malaisia lennuki otsingutes osaleb 26 riiki ning otsingupiirkond ulatub India ookeanist Kasahstani steppideni.

USA tehnoloogiaväljaanne Wired edastas oma nägemuse lennuki kadumise kohta.

Lendur Chris Goodfellow arvas, et lennuki elektrisüsteemis tekkis lühis ning selle tagajärjel lahvatas tulekahju.

Teada on, et Boeing 777-200 ei lennanud oma tavapärast lennukoridori mööda. Oletatakse, et kui piloodid märkasid kursist kõrvalekaldumist, siis püüdsid nad lennukit viia õigele kursile tagasi, kuid see ei õnnestunud. Samuti võisid nad tahta maanduda lähimal lennuväljal, milleks võis olla Malaisia põhjaosas asuv Langkawi lennuväli.

«Tulekahju oleks loogiline selgitus sellele, miks lennukiga kontakt kaotati ning miks pardasüsteemid välja lülitusid. Piloodid ei pruukinud teada, et neil ei ole lennujuhtimiskeskusega kontakti,» selgitas Longfellow.

Tulekahju süttimisena on välja pakutud ka näiteks õhkutõusmisel ülekuumenenud rattakummi.

«Oletan, et suits võis piloodid uimastada ja lennuk jätkas lendamist autopiloodil, kuni kütus sai otsa või tuli hävitas süsteemid. Lõpuks lennuk kukkus alla,» arvas Goodfellow.

Boeing 777-200 kadumise uurijad on võtnud sihikule kapteni ja kaaspiloodi ning uurinud nende tausta. Sotsiaalmeedias levivad spekulatsioonid pilootide seotusest terrorismiga, kuid selle kohta puuduvad andmed. Goodfellow ei usu ka pilootide kohta välja pakutud enesetaputeooriat.

«Mida enam spekuleeritakse, seda hägusemaks pilt muutub. On vaja koguda andmeid ja neid analüüsida. Ei tasu kedagi ette süüdi mõista, kui kõik faktid ei ole teada. Võimalik, et pardal olnud võitlesid tulekahjuga ning oma ellujäämise eest,» jätkas Longfellow.

Malaysia Airlines Boeing 777-200 kadus 8. märtsil Lõuna Hiina mere kohal, olles teel Kuala Lumpurist Pekingisse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles