Väide: Malaisia kadunud lennuk võis lennata 1500 meetri kõrgusel

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Malaisia kadunud lennuk võis lennata 1500 meetri kõrgusel
Malaisia kadunud lennuk võis lennata 1500 meetri kõrgusel Foto: SCANPIX

Singapuri väljaanne New Strait Times kirjutas, et Malaysia Airlines kadunud lennuk võis lennata nii madalal, et ei jäänud selle tõttu radari vaatevälja.

MH370 lennu kadumise uurijad kontrollivad võimalust, et piloot viis lennuki vaid 1500 meetri kõrgusele.

Pooleteise kilomeetri kõrgusel lennates olevat lihtne vältida lennuliiklust jälgivaid radareid.

«Uurijad on veendunud, et lennuk lendas üle Malaisia Kelantani osariigi. Seal elavad inimesed nägid lennuki kadumise ööl kummalist valgust, mille päritolu ei suudetud kindlaks teha. Valgus liikus kiiresti ülevalt alla. Samas aga ei nähtud, et lennuk oleks merre kukkunud,» kirjutas New Strait Times.

Artiklis seisab, et lennuki kapten võis meelega lennukit varjata lennates väga madalal. Lennundusasjatundjate sõnul on 1500 meetri kõrgusel lendamine väga ohtlik ning lennukit kahjustav.

«Lennuki piloodid olid kogenud lendajad ja navigeerijad ning teadsid madalal lendamise ohte. Ka suutsid nad lennata «nähtamatuna». Oleme kindlad, et see lennuk lendas üle Kelantani,» edastas väljaanne uurimiskomisjonile lähedal seisva allika sõnu.

Madalal lendamine võtab rohkem kütust ja selle tõttu võis ka õhus olemise aeg kahaneda.

USA raadiokanal WYNC kaardistas kadunud Boeing 777-200 võimalikke maandumispaiku. Kagu- ja Ida-Aasias.

Kanali andmetel asub piirkonnas 634 rohkem kui 1500 meetri pikkust maandumise ja õhkutõusmise rada. Boeing 777 tüüpi lennukite puhul on vajalik vähemalt 1500-meetrine rada.

8. märtsil kadunud lennukit otsivad rohkem kui kümme riiki. Otsinguala ulatub India ookeanist kuni Kasahstani steppideni.

Malaysia Airlinesi reisilennuk 239 inimesega pardal kadus 8. märtsil Lõuna-Hiina mere kohal olles teel Kuala Lumpurist Pekingisse.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles