Uue animafilmi «Frozen» peategelasel on sarnaseid jooni Saatanaga

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaader animafilmist «Lumekuninganna ja igavene talv»
Kaader animafilmist «Lumekuninganna ja igavene talv» Foto: Youtube

Hiljuti jõudis kogu maailmas kinodesse Disney stuudio uus animafilm «Frozen» (Lumekuninganna ja igavene talv), mille kohta asjatundja sõnas, et see on «aasta parim kristlik film, milles ühel peategelasel on sarnaseid jooni Saatanaga».

Selline on USA Houstoni babtistliku ülikooli ajalooteadlase Collin Garbarino seisukoht, edastab Daily Mail

Garbarino arvates meenutab animafilmi peategelase, Lumekuninganna Elsa ja ta õe Anna suhe Jeesuse lugu, milles ta toob end patuste eest ohvriks.

 «Kristlikus nägemuses on inimesed patused ja neil on keerulised suhted. Jeesus aga võttis inimeste patud enda kanda, suri nende eest, tõusis uuesti üles ja lohutas kannatajaid. Filmis on Elsal keerulised suhted, ta tunneb süüd ja tõukab inimesed endast eemale, olles nagu Saatan. Ta õde Anna aga on Jeesuse rollis,» selgitas kristlik ajaloolane.

Ta lisas, et kuna Anna toob end ohvriks, saab Elsa päästetud ning see on väga kristlik teema.

Garbarino arvates saab ka «Frozeni» ja Dante »Inferno» (Põrgu) vahel paralleele tõmmata.

Ta võrdles Lumekuninganna Elsa jäist paleed ja ta vabaduse kuulutamist Saatana jäise peidupaigaga «Põrgus».

«Elsa ei ole vaba, ta on end peitnud jäisesse paleesse ning ta on täiesti üksinda. Ta vangistas end ise. Õnneks on Elsal päästja, kes ta jäisest vangistusest vabastab,» lausus ajaloolane.

Uue filmi peategelane on optimistlik Anna, kes tahab otsida üles oma õde Elsa põhjusel, et õe võlujõud vangistas jäisesse talve Arendelli kuningriigi. Anna abiliseks on mägilane Kristoff, kes võitleb lumetuisu, laviinide ja pakasega. Nad kohtuvad kummaliste tegelaste, trollide ja lumemees Olafiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles