NASA: Maa suunas liigub 650-meetrine asteroid

NASA: Maa suunas liigub 650-meetrine asteroid. Fotol on uus avastatud asteroid punase täpina Foto: Wikipedia.org

USA kosmoseagentuur NASA leidis hiljuti käivitatud programmi käigus uue Maa suunas liikuva asteroidi.

Teadlaste sõnul ei ole muretsemiseks siiski põhjust, sest see jõuab Maa lähedale alles 100 aasta pärast ning ka siis ei pruugi see meie planeediga kokku põrgata, edastab Time.

Uue asteroidi jäädvustas asteroide kindlakstegev infrapuna kosmoseteleskoop WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer), mille andmetel on see Maast rohkem kui 43 miljoni kilomeetri kaugusel.

Uus asteroid sai siiski märgistuse «potentsiaalselt ohtlik», kuna see liigub Maast mööda vaid 490 000 kilomeetri kauguselt, mis on pisut kaugemal kui Kuu Maast.

Tegemist on asteroidiga, mille läbimõõt on 650 meetrit.

Venemaale Tšeljabinskisse möödunud aastal kukkunud kosmilise objekti läbimõõt oli 17 meetrit. Siis sai kannatada ligi 1500 inimest ning selle plahvatuse võimsus oli rohkem kui 30 Hiroshima aatompommi.

WISE avastas asteroidi 29. detsembril 2013 ja see sai nimeks 2013 YP139. NASA teadlaste sõnul on tegemist väga tumeda asteroidiga, mis nagu koosneks söest.

Tegemist on WISE teleskoobi esimese leiuga pärast seda, kui see uuesti käivitati.

NASA teadlased loodavad kolm aastat kestva NEOWISE projekti käigus leida veel sadu seni avastamata asteroide. 2010. ja 2011. aastal leidis see teleskoop 34 000 asteroidi.

WISE saadeti kosmosesse 2009. aastal ja see lülitati välja 2011. aasta veebruaris. 2013. aasta sügisel teatas NASA, et aktiveerib WISE´i uuesti.

«Meil on hea meel, et saame uuesti asuda asteroide ja komeete jälitama. Eelkõige neid, mis liiguvad Maa suunas ja lähedal,» sõnas NEOWISE projekti juhtiv teadlane Amy Mainzer.

Märksõnad