Metsakalmistul vändati helkurireklaami

Tea Raidsalu
, «1leht»
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kultuuriakadeemia tudengid Janika Brauer ja Sander Põllu kuulavad juhendaja Veiko Taluste (keskel) nõuandeid.
Kultuuriakadeemia tudengid Janika Brauer ja Sander Põllu kuulavad juhendaja Veiko Taluste (keskel) nõuandeid. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kultuuriakadeemia tudengid Madli Uuemäe, Laura Romanova, Sander Põllu, Janika Brauer ja Pille Kannimäe trotsisid koos juhendaja operaator Veiko Talustega Viljandi Metsakalmistul viimast lund, et võtta lindile reklaamklipp, mis õhutab helkurit kandma.


Tudengite ühistöös «Kolm peotäit helkureid» näeme kalmistul ristidel veiklevaid helkureid märkimas kohta, kuhu on maetud need, kes hukkusid, sest neil polnud helkurit. Surnuaial jalutav nooruk satub pealt nägema üht matuseseltskonda, kes saadab viimsele teele samal põhjusel hukkunud lähedast.


Tegemist on Viljandi kultuuriakadeemia ja Lõuna prefektuuri ühise ettevõtmisega, mis aitab parandada liikluskultuuri. Politsei püstitas probleemi, tudengid pakkusid välja stsenaariumid.
Lõuna prefektuuri korrakaitsebüroo piirkondliku politseitöö talituse juht Tiit Allik tõdes, et Viljandi kultuuriakadeemias on ajakohase mõtlemise ja ühiskonnatunnetusega edumeelsed noored.

«Tudengitel on vaja teha töid, ühiskond vajab originaalseid probleemikäsitlusi ning need kaks annab ühendada kõigile kasulikuks ettevõtmiseks,» rääkis Allik. «Tahtsime noorte inimeste kogemustest ja tunnetusest lähtuvaid ideid. Meie pakkusime noortele võimaluse anda panus oma lähedaste, sõprade ja tuttavate ning laiemalt ühiskonna turvalisusse,» lisas ta.

Pakutud kümne variandi vahel valida oli Alliku arvates raske, sest kõik ideed olid originaalsed ja head. Lõpliku valiku tegid neli prefektuuri ja üks kultuuriakadeemia esindaja.
«Lõpptulemusena valmib kevadel kaks klippi. Esimene on kombineeritud kahest stsenaariumist, sünge ja mõtlema panev, teine mõnevõrra lõbusam,» tutvustas Allik.
Klippe on Alliku jutu järgi plaanis näidata internetis. «Noored, kes on selle sõnumi sihtrühm, kasutavad just uue meedia kanaleid ning noortega suheldes peame seda arvestama,» sõnas ta.

Klipid lähevad kasutusse sügisel pimeda aja saabudes, kui helkuriteema muutub aktuaalseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles