Kogu tõde kosmeetika kohta?

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media / Scanpix

Kogu maailmas kulutatakse aastas kosmeetikale umbes 40 miljardit dollarit ja peegli ees seistakse sadu tunde, et kokku ostetud kaupa endale peale määrida.

Isegi praeguses majanduslanguses ei suuda naised kosmeetikast loobuda, kirjutab Live Science.

Kui varem osteti kalleid kosmeetikavahendeid, siis nüüd lähevad kaubaks ka odavad.

Kas kogu see aja- ja raharaiskamine on ikka asja väärt? Bioloogide arvates on küll, sest kosmeetika mõjutab inimsuhteid.

Saksamaa Göttingeni ülikooli teadlaste sõnul on armastus pime, kuid füüsiline hea väljanägemine mängib partneri valikul tähtsat rolli.

Bioloog Bernhard Finki arvates aitab kosmeetika  varjata «looduse vigu» ning  suurendada atraktiivsust üsna mitmel moel.

Mitmed varasemad uuringud näidanud, et kenasti meigitud naised teenivad rohkem ning ametikõrgenduse saamise tõenäosus on neil suurem.  

Teadlaste ja kosmeetikute sõnul peaks naised siiski vaatama, mida nad oma näost rõhutada või varjata tahavad, mitte ei paneks kosmeetikat näole selliselt, et see näeks välja nagu Vana-Kreeka teatrimask.

Finki sõnul on kõige aluseks terve väljanägemisega näonahk. Kui ollakse haiglane või magamata, siis tahetakse näo kurnatust kindlasti meigi abil turgutada. Selle tõttu on igasugused peitvad kreemid nii naiste kui meeste seas populaarsed.

Uurijate kinnitusel on hakanud ka mehed rohkem kosmeetikatooteid ostma. Meeste ilutoodete müük on viimase paari aastaga kasvanud märgatavalt.

Kui varem olid kortse siluvad kreemid ainult naiste pärusmaa, siis nüüd on ka mehed hakanud neid endale peale määrima.

«Näol olevate kortsude geomeetria paljastab vanuse. Samuti saab inimeste vanust hinnata nina järgi. Inimese vananedes tekib näonaha ja lihaste lõdvenemise tõttu optiline pete nagu nina suureneks. Meigi abil saab aga nina väiksemana  näidata,» selgitas uurija.

Suuri silmi peetakse nooruse tunnuseks. Selle tõttu kulutatavad naised üsna palju raha ja meiki, et nende silmad suured ja säravad välja näeksid.

Uurijad panid tähele, et naistel on silmade ümbruse nahk tihtipeale ülejäänud näonahast tumedam, meeste juures aga seda ei täheldatud.

«Silmade ja selle ümbruse muutmisega meigi abil saab nägu teha kas rohkem naiselikumaks või mehelikumaks. Kuid samas ka rohkem või vähem atraktiivseks,» selgitas Fink.

Naised saavad silmi muuta ripsmetuši ja silmapliiatsi abil. Kui Vana-Egiptuse mehed värvisid oma silmi, siis tänapäeva mehed on sellest loobunud.

Ka mängivad atraktiivsuses rolli huuled. Uurijate sõnul on naiste huuled meeste omadest tihtipeale tumedamad. Punased huuled viitavad heale veresoonkonnale ja tervisele. Samuti seostatakse huultega seksuaalsust, seda teevad eriti mehed.

Uurijate sõnul langetatakse potentsiaalse partneri kohta arvamus ka huulte kuju põhjal. Täidlasi huuli peetakse naiste pärusmaaks ja need viitavad viljakusele. Täidlaste huulte saamisele aitavad kaasa nii huulepulgad kui ka –läiked.

2003. aastal tehtud uuring aga näitas, et kuigi paljude naiste arvates piisab atraktiivseks muutumiseks ainult huulepulgast, ei pea see siiski paika.

«Huulepulk üksinda ei pääse mõjule, pigem võib ühe toote kasutamine näo vähem atraktiivseks muuta,» nentisid asja uurinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles