Kuidas TÕELISED mehed rattaid vahetavad

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kätte jõudnud rehvivahetushooaja puhul demonstreerisid rammumehed, et selle jaoks pole, vastupidi levinud arvamusele, üldse tungrauda vaja.


Masendavas sügiseses vihmasajus Lasnamäe Silberauto juures haaras rammumees Tanel Mustasaar kahetonnise Jeep Grand Cherokee alla asetatud aistest ja tõstis auto tagaotsa naksti õhku.

Paraku polnud Silberauto mehaanik samas klassis nende vendadega, kes F1 sarjas mõne sekundiga rattaid vahetavad. Nii kulus rattavahetuseks kolm tõstet, neist pikim 17,6 sekundit. Nii see asi ikka ei lähe, leidsid kohalolijad üksmeelselt.

Kähku saadeti üks noorem mees tanklasse ristikujulist rattavõtit tooma. Vahepael sai  Mustasaar hinge tagasi tõmmata. Uus katse! Mustasaar tõstis autot, mehaanik oli juba aru saanud, mida temalt oodati ja vahetas ratta kähku ära. Aeg 32,2 sekundit!

«Pole mul täna just kõige parem enesetunne,» ütles Mustasaar. «Mõni teine päev oleks paremini läinud. Mul on väike vigastus kah, ei taha enne võistlust liiga teha. Mõne jaoks võib see aeg lühike tunduda, aga kui ise hoiad, siis on sekundid palju pikemad.»

«Sel aastal oli mitmetel etappidel auto tõstmine kordade peale. Aga nüüd «eestikatel» tuleb auto hoidmine aja peale,» rääkis Mustasaar eelseisvatest Eestimaa Rammumees 2009 võistlustest.

Rammumees Andrus Murumets ütles, et see auto hoidmine on tahtejõuala. «Aga käisime just lennukit sikutamas, see oli palju lõbusam. Boeingu tühikaal on 56 tonni, aga kütus oli ka paakides võib-olla mingi 10 tonni. Liikus küll,» kiitis rammumees.

Vägevate meeste suuri tegusid võib näha 7. novembril jõukatsumisel Eesti Rammumees 2009.

Vaata galeriid rattavahetusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles