Moepiltide juures peab olema retušeerimishoiatus

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötlus või tegelikkus?
Töötlus või tegelikkus? Foto: AFP / Scanpix

«Tähelepanu! Pildil kujutaud modellil on tegelikult vistrikud!» Umbes sellist märkust võib edaspidi näha reklaam- ja moefotode juures, kui prantsuse poliitikute seaduseelnõu peaks läbi minema.


Kui moe-, ilu- või reklaampildil on tegelikkust fototöötlusvahendite abil kuidagi moonutatud, pildil kujutatut kaunimaks või kõhnemaks muudetud, siis peab 50 prantsuse poliitiku meelest sellest täiendava teksti abil teada andma, kirjutab Daily Mail.

Üks seaduseelnõu algatajaid on varem anoreksiat ja ülekaalulisust puudutavate kampaaniatega silma paistnud UMP-partei esindaja Valerie Boyer. Boyer võitleb stereotüüpsete arusaamade vastu, et kõik naised peaksid välja nägema noored ja ilusad.

«Töödeldud pildid võivad kasvuealistes lastes luua väärkujutelmi, mida reaalsuses ei eksisteeri,» põhjendas Boyer ettepanekut. Tema sõnul ei ole probleem mitte ainult rahva tervises, vaid ka tarbijaõigustes.

Ettepanek sedastab, et «töötlemishoiatus» peaks kehtima mitte ainult ajalehefotode, vaid ka välireklaamide, poliitiliste kampaaniate, tootepakendite ja kunstfotode kohta.

Muuhulgas töödeldakse Prantsusmaal ka president Nicolas Sarkozy fotosid. Sarkozy on teiste riigijuhtidega võrreldes kaunis lühike mees, seega jäetakse temast fotosid ilmutades sageli mulje, nagu oleks ta tegelikult pikem.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles