Maailm vajab uut Andy Warholi!!!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Relika Rae.
Relika Rae. Foto: Erakogu

Ma arvan, et tegelikult ei tohiks selline mees nagu Warhol üldse tutvustamist vajada, kuid kahjuks jääb nii mõnigi isend seda nime kuuldes lihtsalt lolli näoga vahtima.

Andy oli mees, kes tegi prügist kunsti. Ta oli mainekas kunstnik, kirjanik, muusikaprodutsent, filmitootja ning tal oli isegi oma telekanal WarholTV.

Samuti oli ta avaliku elu tegelane, kes oli tuntud oma laia sõpruskonna poolest. Ta käis läbi boheemlasliku tänavarahva, kõrgete intellektuaalide, Hollywoodi kuulsuste ja rikaste aristokraatidega.

70ndatel oli üheks ta meelispaigaks legendaarne Studio54 - ööklubi, kuhu ei pääsenud sisse isegi iga kuulsus, nagu näiteks Frank Sinatra, Cher, Woody Allen jpt. Inimesi kellega Andy seal põhiliselt suhtles, hakati kutsuma Warholi rahvaks. Nii mõnigi said kuulsaks just Warholi tähesärast. Levib kuulujutt, et kui ööklubi kinni pandi ja seal remonti hakati tegema, leiti seinte seest kilode kaupa narkootikume.

Ühes oma varasemas blogis kirjutasin teile Club Kids'idest. Nende „juht" Michael Alig soovis saada järgmiseks Andy Warholiks. Ta tahtis luua inimesed, kes on kuulsad lihtsalt sellepärast, et nad on.

Juhul, kui te ikka ei tea, kes ta on, siis nüüd on see koht, kus te võite öelda „aa". Warholile kuuluvad näiteks väljendid „15 minutit kuulsust" ning „kõik müügiks".

Aga miks vajab maailm uut Andy Warholi? Sellepärast, et nüüd, kus Michael Jackson on surnud, on meil alles ainult Madonna, ja kes teab, kui kaua temagi vastu peab. Nooremast generatsioonist ei ole tekkinud veel ühtegi legendi, kuigi Britney ja Eminem on sellele päris lähedal olnud. Maailm vajab uut sensatsiooni, mis jääks kestma ja keda teaksid nii vanaemad kui väikesed lapsed.

Minu arvates on täpselt õige aeg, et tuleks välja uus Warhol või Alig. See oleks nagu eelsoojendus uutele legendidele. Ei oleks veel kindel tegelaskuju, vaid grupp inimesi, kellest sirguks midagi.

Mõnes mõttes toimib Eesti meedia nagu need inimesed omal ajal. Kuulsusi toodetakse. Inimestest tehakse karakterid nagu Kohtingu-Julia ja Bussi-Pirjo. Tegelikult kuulsad mitte midagi tegemata. Kui meie väike Eesti meedia eksisteeriks kuskil Ameerika suurlinnas, olekski uus punt koos.

Lugu, mida kuulata: Dysprosyum „Venus".

Video, mida vaadata: Artist Spotlight - Andy Warhol sööb hamburgerit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles